Dane kontaktowe
Zajęcia – Warszawa Centrum
Budynek Szkoły Podstawowej nr 25
ul. Grzybowska 35
kom. 502 190 259, 692 438 802
e-mail: nowogrodzka@akn.pl
e-mail: nowogrodzka@akn.pl
Biuro i Siedziba Akademii Nauki
ul. Mochtyńska 69
Godzina otwarcia:
wtorek, środa, piątek w godzinach 9-16
kom. 502 190 259, 692 438 802
e-mail: nowogrodzka@akn.pl
e-mail: nowogrodzka@akn.pl
NR KONTA (Santander):
73 1090 1056 0000 0001 4767 5799
NR KONTA (mBANK):
94 1140 2017 0000 4802 0377 8172
Trzecioklasistka uczy matematyki starszego brata
/Opublikowano w Blog /by adminHistoria, opowiedziana przez tatę, którego córka uczestniczy w kursie Mistrzowie Matematyki. „Ostatnio zobaczyłem, że moja córka, trzecioklasistka, tłumaczy coś z zaangażowaniem mojemu synowi, który chodzi do szóstej klasy. – Co robicie? – Spytałem. – Majka tłumaczy mi Twierdzenie Pitagorasa, bo nie zrozumiałem tego w szkole, a ona dobrze to umie wyjaśnić. Spodziewałem się dużo po […]
Dzieci, które wierzą, że mogą się zmienić, lepiej się czują
/Opublikowano w Blog /by akademiaZasada zmienność/stałość (pisaliśmy o niej w poprzednim artykule http://www.akn.pl/5716-2/) nie dotyczy tylko sukcesów w nauce. David Scott Yeager z Uniwersytetu w Teksasie chciał znaleźć sposób, by zapobiec depresji u nastolatków, częstej na początku nauki w liceum. Uważał on, że problem tkwi między innymi w przekonaniu młodzieży, że osobowość jest niezmienna i nie można jej modyfikować, […]
Dzieci, które wierzą, że mogą się zmienić, lepiej się uczą!
/Opublikowano w Blog /by akademiaWspomniana już wyżej Carol Dweck odkryła coś przedziwnego – uczniowie, którzy wierzą w możliwość rozwoju własnej inteligencji, uczą się lepiej! Dweck dzieli ludzi na dwa typy: tych, którzy są przekonani, że inteligencja oraz inne cechy to rzeczy wrodzone i nie można ich zmienić (stałościowcy), oraz tych, którzy są nastawieni na rozwój i wierzą, że poziom […]
Pochwały, które wzamacnają poczucie własnej wartości dziecka
/Opublikowano w Blog /by akademiaZmieniając sposób chwalenia, możemy wzmocnić poczucie własnej wartości i budować zdrową wiarę w siebie u swoich dzieci. Profesor Dweck, badając dzieci w różnym wieku (zarówno przedszkolaki, jak i dzieci chodzące już do szkoły), dawała im zadania odrobinę za trudne na ich wiek. Zaobserwowała ona, że dzieci reagowały na to na dwa sposoby. Jedne szybko zniechęcały […]