
BEZPŁATNE WARSZTATY
DLA RODZICÓW
- na temat wspierania dzieci w rozwoju.
Stacjonarnie w Akademii Nauki.
Być może czasami zastanawiasz się:
- Dlaczego jedne dzieci zapamiętują wszystko z lekcji, a inne nie mają pojęcia, co było w szkole?
- Czemu jedne dzieci czytają bardzo sprawnie, a inne mają z tym problemy?
- Co sprawia, że jedne piszą ładnie, a drugie bazgrzą?
- Dlaczego jednym buzia się nie zamyka i mają dużą łatwość w formułowaniu wniosków, a inne są bardziej milczące, mówią krótko, ale na temat?
- Czy każde dziecko, które nie potrafi usiedzieć w miejscu ma ADHD?
W znalezieniu odpowiedzi na te pytania pomoże Ci wiedza, którą zdobędziesz na naszych warsztatach!
Przygotowaliśmy 3 tematy do wyboru:

13 kwietnia
„Kim jest moje dziecko
– 6 Indywidualnych Wzorców Myślenia”

14 kwietnia
„Kim jest moje dziecko
– Matryca Neurotransmitalna"

20 kwietnia
„Jak rozwijać
9 Diamentowych Cech
u dziecka (i siebie)”
Czego dokładnie dowiesz się
na poszczególnych warsztatach?
Czego dokładnie dowiesz się na poszczególnych warsztatach?
Twoje dziecko posługuje się jednym z 6 Wzorców Myślenia! Czym on jest?
Każde dziecko ma swój indywidualny instrument poznawczy – wzorzec myślenia, którym się posługuje. Można go porównać do instrumentu muzycznego.
Posługując się metaforą możemy powiedzieć, że są dzieci, które mają skrzypce, altówki i kontrabasy, inne posiadają trąbki, flety i harmonijki ustne, a są też takie, którzy mają werbelki, bębenki i grzechotki.
Wyobraźmy sobie, że dzieci te idą do szkoły. Siadają w ławkach. Do klasy wchodzi miła, uśmiechnięta pani i mówi: – teraz drogie dzieci przytknijcie swoje instrumenty do ust i dmuchnijcie.
Szczęśliwcy, którzy mają trąbki, flety i harmonijki szybko zaczynają wydawać dźwięki, które po pewnym czasie ułożą się w melodię. Są to tzw. uczniowie „zdolni”, nie mający większych problemów w szkole.
Są jednak też dzieci, które mają inne niż dęte instrumenty. Przykładają skrzypce, werbelki i altówki do ust. Na nic się zdaje olbrzymi wysiłek wkładany w dmuchanie. Mimo, że dzieci bardzo chcą i mocno nad tym pracują ich instrumenty „milczą”. Aby móc grać, dzieci te potrzebują potrzebują pałeczek i smyczków i jeśli ich nie dostaną to trudno będzie im w szkole rozwinąć skrzydła.
Podczas warsztatów:
• dowiesz się, jaki jest wzorzec uczenia się Twojego dziecka i jak rozwinąć jego potencjał,
• poznasz sposoby przekazywania wiedzy, które pomogą Twojemu dziecku w nauce,
• nauczysz się formułować komunikaty skierowane do dziecka, tak by „słyszało” i wiedziało, co się do niego mówi,
• poznasz skuteczne i proste sposoby wspierania dzieci posługujących się każdym z sześciu wzorców,
• dowiesz się, jaki jest Twój własny wzorzec i wzorzec najbliższych Ci osób!
Zajęcia na temat neuroprzekaźników w naszych mózgach.
Mamy w mózgu około 200 neurotransmiterów, które odpowiedzialne są nie tylko za przepływ informacji ale również za nasze cechy osobowości typy zachowań a nawet ogólne podejście do życia.
Określając wzorzec neurotransmitalny, koncentrujemy się na czterech grupach neuroprzekaźników:
• Neuroprzekaźniki związane z działaniem, takie jak adrenalina – kolor czerwony.
• Neuroprzekaźniki związane z uczuciami i społecznym funkcjonowaniem, takie jak oxytocyna, wazopresyna – kolor zielony.
• Neuroprzekaźniki związane z inteligencją i myśleniem, takie jak dopamina, acetylocholina – kolor niebieski.
• Jest jeszcze kolor żółty – to kolor specjalny. Pełni funkcję równoważącą pozostałe neuroprzekaźniki. Wysubtelnia ich działanie, przenosi na wyższy poziom funkcjonowania. W tej grupie znajdują się takie hormony jak np.: GABA (odpowiada za odprężenie i dobre samopoczucie), DHEA (paliwo antystresowe, hormon dobra i młodości), endorfiny, endokannobinoidy…
W mózgu każdego człowieka jest inna liczba tak zwanych receptorów, które reagują na dany przekaźnik, co tworzy swoisty wzorzec/matrycę zachowań.
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach?
Znając wzorzec i matrycę swoje i swoich bliskich:
• lepiej zrozumiesz ich potrzeby, możliwości i potencjały,
• nauczysz się komunikować z osobami o różnych Matrycach i Wzorcach Myślenia, dlatego wzrośnie jakość Twoich relacji z najbliższymi, ze współpracownikami i przyjaciółmi,
• Twoje działania staną się bardziej efektywne,
• to wyjątkowa wiedza – bardzo mało ludzi zdaje sobie sprawę, że coś takiego jak Matryce Neurotransmitalne i Wzorce Myślenia w ogóle istnieją.
„Świetnie ci to wyszło!” „Dostałem piątkę, pytania były łatwe!” – Co łączy te dwa komunikaty? Obydwa są pesymistyczne.
Czy rzeczywiście duża nagroda jest lepsza? Na jakiej podstawie naukowcy twierdzą, że nie?
Dlaczego dzieci chwalone słowami „jesteś inteligentny(-a)” boleśniej przeżywają porażki i bardziej stresują się podczas nauki?
Na te i wiele innych pytań otrzymasz odpowiedzi podczas warsztatów na temat metod rozwoju 9 Diamentowych Cech Sukcesu i Szczęścia.
Program warsztatów:
Podstawą Diamentu są poczucie własnej wartości, rozwojowość i optymizm i nimi szczególnie się zajmiemy.
• Odkryjemy między innymi, czym jest poczucie własnej wartości, co robić, żeby umacniać w nim dziecko i czym różni się to od budowania poczucia pewności siebie.
• Odpowiemy rówież na pytanie, jak przekierować dziecko w stronę rozwojowego myślenia o sobie. Dlaczego warto? Bo myślenie to wyraża się odwagą do szukania wyzwań i umiejętnością wyciągania lekcji z porażki, bo przecież – tak myśli dziecko rowojowo nastawione do siebie – porażek nie ponoszą tylko ci, co nic nie robią.
• Optymizm, to trzecia z wielkiej trójki cech (po rozwojowości i poczuciu własnej wartości), która przyczynia się do odczuwania szczęścia i sprawczości w życiu. Nie będziemy tutaj jednak mówić o naiwnym i powierzchownym tzw. pozytywnym myśleniu. Będziemy mówić o sile charakteru, którą ma niespełna 30% ludzi, a która sprawia, że osoby te są zdrowsze fizycznie i emocjonalnie, skuteczniejsze w działaniu, odważne, i co ciekawe, otoczenie uważa je za bardziej atrakcyjne.
• Co jest ważniejsze inteligencja czy silna wola? Zaskakujące wyniki badań psychologów oraz neurologów przybliżą nam nieoczywiste sposoby na wzmocnienie siły woli, cierpliwości i samokontroli.
Kto prowadzi warsztaty?

Marek Hoffman
Psycholog, pedagog, współzałożyciel i metodyk kursów Akademii Nauki. Fascynuje się neuronauką i wszystkim tym, co pozwala odkryć i rozwinąć potencjał każdego człowieka.
Autor książki „Jak nauczyć dziecko matematyki i dlaczego szkoła tego nie zrobi”.
Gdzie i kiedy dokładnie odbędą się warsztaty?
Warsztaty odbędą się stacjonarnie w Akademii Nauki na Ratajczaka 35/6.
„Kim jest moje dziecko – 6 Indywidualnych Wzorców Myślenia”
13 kwietnia 2024 r. (sobota)
w godzinach od 17.00 do 19.00
„Kim jest moje dziecko – Matryca Neurotransmitalna”
14 kwietnia 2024 r. (niedziela)
w godzinach od 11.00 do 13.00
„Jak rozwijać 9 Diamentowych Cech u dziecka (i siebie)”
20 kwietnia 2024 r. (sobota)
w godzinach od 17.00 do 19.00
Warsztaty nie zależą od siebie tematycznie. Możesz wziąć udział w jednym spotkaniu, dwóch lub wszystkich 🙂 Jeżeli chcesz możesz również przyjść z osobą, której dziecko nie uczęszcza do nas na zajęcia.
Wypełnij poniższy formularz i zarezerwuj miejsce.
Ilość miejsc jest ograniczona – o zapisie decyduje kolejność zgłoszeń.
Prosimy o informację w razie zmiany planów w związku uczestnictwem w warsztatach.
Błąd: Brak formularza kontaktowego.

Akademia Nauki
Tel. kom. 664 135 035
E-mail: poznan@akademianauki.pl